Článok

 

InfoBar

Meniny dnes má:
Sona
Posledná správa v odkazovači
Citajte:
Letecký odbor HG v Baťovanoch mal 49 členov. Dňa 22. novembra 1940 do funkcie ...
Obrázok z galérie
Počasie (meteo.sk)
Predpoved pocasia :: www.meteo.sk
Posledné linky
Fly club - Bánovce nad Bebravou
Affordaplane - UL za pár EUR
Strakonické letisko
Názov článku: Ruzynský okruh s AN 28 Vložené: 15.5.2011

Keď sa tak zamyslím nad svojou evoluciou v lietani napadá ma len jedná zásadná otázka - Kde toto skončí ? Za takmer 9 rokmi lietania som sedel v termike v pg v nad slovinským Lijakom, obdivoval som zapadajúce slnko nad Bralím pri podvečerných letoch na mpg, kružil nad juhočeskou krajinou v UL a pilotoval Antonov 28 s majstrom v akrobacii lietadiel Jirkou Kobrlem.

 

 

Pre tých ktorý nepoznajú toto lietadlo tu je stručná charakteristika :

  • Max. počet cestujúcich 20
  • Rozpätie 22,06 m
  • Dĺžka 13,10 m
  • Výška 4,90
  • Nosná plocha: 39,70 m2
  • Hmotnosť prázdného stroja: 3,7 t
  • Max. vzletová hmotnosť: 6,5 t
  • Cestovná rýchlosť: 335 km/h
  • Dolet: 1361 km
  • Dostup: 3000 m
  • Motory: 2× PZL Rzeszow (Glušenko) TWD-10B po 716 kW

Takže sedím v kokpite tohto ukrajinského stroja a snažím sa orientovať v zmesi východných a západných budíkov na pristrojovej doske. Pán Kobrle mi objasní funkciu havne tých IFR ktoré som zatiaľ ešte nevidel. Po krátkej debate nahlásime riadiacej veži taxi na dráhu, nastavujeme vztlakové klapky na 15%, rozbiehame sa po dráhe a ja cítim prechod dilatačnými špárami až kym naberieme vzletovú rýchlosť 80 Knots. Pod uhlom 10o stúpame k 2500 stôp. Sily ktoré tu pôsobia na riadenie su redukované či už elektrickými alebo mechanickými posilovačmi, takže oproti UL je to príjemnejšie.Kedže letíme v noci vidím miznúcu osvetlenú runway ako rýchlo pod nami mizne. Za krátku dobu naberáme požadovanú výšku a točíme prvú 30o zátačku do prava. Musím povedať, že riadiť "volantom" je pohodlnejšie ako kniplom i keď som si myslel, že lepšie reaguje. Stúpame na hladinu 4000 stôp a ja sledujem osvetlenú nočnú krajinu. Môj copilot navrhuje aby sme si vyskúšali preťaženie a následný pád lietadla „pre rýchlosť“. Na rýchlosti 180 Knots stúpame pod uhlom 30 o , ktorý pomaly zväčšujeme  až kým lietadlo stratí rýchlosť a nasleduje pád.

Ďaľšia strana >

Článok napísal: Michal Lackovič

Staršie články

Vytlačiť Poslať emailom
klub terény galéria odkazovač archív súbory linky

webdizajn www.eudius.sk c 07